رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رقابت ۵هزار و ۶۶١ تیم در رویداد کنشگری نوجوانان پیشران در عرصه جهاد تبیین خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۹۷۹۹۷
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
رقابت ۵هزار و ۶۶١ تیم در رویداد کنشگری نوجوانان پیشران در عرصه جهاد تبیین خراسان رضوی
دبیر رویداد کنشگری نوجوانان پیشران در عرصه جهاد تبیین گفت: این رویداد ٢۶هزار و ٨١٢ شرکت‌کننده داشته است که از این تعداد ٢ هزار و ٣۶٧ مربی و ٢۴ هزار و ۴۴۵ نفر شرکت‌کننده نوجوان بودند.

مهدی سلطانی‌نژاد در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، با اشاره به این موضوع که رویداد کنشگری نوجوانان پیشران در عرصه جهاد تبیین از ابتدای مهر ماه ۱۴۰۲ فعالیت خود را در ٣۴ شهرستان خراسان رضوی آغاز کرده و اکنون به مرحله رقابت حضوری بین تیم‌های شرکت‌کننده رسیده است، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین کنشگران جهاد تبیین نوجوانان هستند، همان‌ها که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «برکات دهه هشتادی‌‌ها و دهه نودی‌ها را همه خواهند دید».  

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف جهاد تبیین، شکستن محاصره تبلیغاتی و خنثی‌سازی اغوای رسانه‌ای دشمن است. لذا آموزش و ارتقای سواد رسانه و کنشگری مؤثر در جنگ روایت‌ها گام اول این راه است. کلیدی‌ترین راهبرد ما در جهاد تبیین راهبرد «هزار فانوس، هزار مشعل» است تا نوجوانان با افزایش دانش و مهارت لازم بتوانند در بین هم‌سالان خود مثل یک فانوس روشنایی‌بخش باشند.

دبیر این رویداد با اشاره به اینکه لیگ جت با بررسی اقتضائات دوره نوجوانی برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال (متوسطه اول و دوم) طراحی شده است، گفت: این رویداد دارای دو مرحله است. در مرحله اول هدف ایجاد بستر رشد نوجوان با محوریت ارتقای سواد رسانه، افزایش قدرت تحلیل و یافتن توان گفت‌وگوی تبیینی با گروه هم‌سالان است. در مرحله دوم هدف تربیت کنشگر مؤثر (انسان رسانه) در جنگ روایت‌هاست که علاوه بر قدرت تحلیل و تبیین، توانایی ایجاد محصول روایی (هنری رسانه‌ای) مبتنی بر فناوری روایت را داراست.

سلطانی‌نژاد درخصوص نحوه شرکت در این رویداد توضیح داد و گفت: برای شرکت در لیگ جت یکی از اعضای گروه به نمایندگی سایر اعضا(سرگروه) در سایت ثبت‌نام یا مربی اطلاعات گروه را ثبت می‌کند و سپس اعضای گروه از طریق لینک ارسالی عضویت خود در گروه را اعلان می‌کنند و ماجراجویی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه لیگ جت خراسان‌رضوی رویداد نوجوانانه و لبیک دهه هشتادی‌هاست به امر ولی، ادامه داد: جهاد تبیین فرصتی است برای کنشگری ما، تا با شبهه مواجه شویم، آن را جراحی کنیم، پیام پنهانش را بیابیم و پاسخ مناسبی پیدا و آن را انتشار دهیم. این رقابت یک برنامه جذاب تیمی است که در آن نوجوانان با هم می‌خوانند، بحث و تولید کرده، با هم رشد می‌کنند و برنده می‌شوند. ضمناً تیم‌های برتر شهرستانی در رقابت استانی حاضر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه جت دارای سه بخش است، تأکید کرد: جت دارای بخش دانشی‌مهارتی و اقدام عملیات است، در بخش اول ٣ تا ۵ نوجوان به همراهی یک مربی ثبت‌نام می‌کنند و پس از تأیید تیم، محتواها به صورت انفرادی و تیمی در اختیار دختران و پسران قرار می‌گیرد. محتوای آموزشی انفرادی برای پسران کتاب «یک ون شبهه» و برای دختران کتاب «گل‌پوش» و محتوای آموزش تیمی کتاب «اکسیر» به‌عنوان منبع اصلی و ویدیوهای آموزشی برای تکمیل «بوم تفکر نقّاد» در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. همچنین نکات مهم کار تیمی نیز به آن‌ها آموزش داده می‌شود. محتواهای آموزشی در سایت جت بارگذاری شده است. بعد از آن نشست آموزشی تیم برگزار و بعد از تکمیل «بوم تفکر نقّاد» به دبیرخانه ارسال می‌شود و در مرحله آخر برگزاری در آزمون و رقابت حضوری را خواهند داشت.

وی ادامه داد: این رویداد در ٣۴ شهرستان برگزار شده که در ٣٢ استان آموزش‌ها به اتمام رسیده است و اکنون در مرحله آزمون و رقابت حضوری قرار دارند. رقابت حضوری از ٢ آذرماه شروع شده و در سایت جت زمان و مکان برگزاری در هر شهرستان اطلاع‌رسانی شده است. این رویداد در مرحله پایانی خود به سر می‌برد.

دبیر این رویداد خاطرنشان کرد: در این رویداد ۵ هزار ۶۶١ تیم در ٣۴ شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند. گفتنی است این رویداد ٢۶ هزار و ٨١٢ شرکت‌کننده داشته است که از این تعداد ٢ هزار و ٣۶٧ مربی و ٢۴ هزار و ۴۴۵ نفر شرکت‌کننده نوجوان بودند. تصمیم بر این است که بعد از اتمام فاز یک این رویداد وارد برگزاری فاز دوم شویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->